חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אייל טוביאס מספר על השירות הצבאי ונותן טיפים חשובים

תהליך הגיוס שלי

התחלת התהליך הייתה בכיתה יא' כאשר כל חברי התחילו לדבר על הצבא וכל אחד סיפר באיזה יחידה הוא רוצה לשרת, וגם לי היה מקום מסוים שרציתי לשרת בו. המקום שרציתי להגיע אליו היה יחידת עוקץ, שזוהי יחידה קרבית שנלחמת בעזרת כלבים. כמובן שמהר מאוד הבנתי שלהגיע ליחידה קרבית זה לא אפשרי מבחינתי, אז התחלתי לבחון את האופציות שכן היו אפשריות ונעזרתי במחלקה להמופיליה אשר הסבירה לי על המקומות המגוונים שאני יכול להגיע אליהם בצבא. בסוף הגעתי למודיעין, ובחרתי כך מכיוון שהרגשתי שזה המקום שאני יכול לתרום הכי הרבה וגם לקבל הרבה ידע.

הצו הראשון – הצו הראשון התנהל בשבילי כרגיל כמו כל אחד שמגיע לעשות אותו, והוא כלל את כל הבדיקות והראיונות שהיו לכולם. כאשר הגעתי לועדה הרפואית שהיא חלק מהצו הראשון, ואמרתי שיש לי המופיליה זימנו אותי לועדה רפואית מיוחדת ששם יקבעו בעצם האם אני כשיר לשירות. בועדה הרפואית החליטו שאני לא כשיר לגיוס ושם התחילה בקשת ההתנדבות.

בקשת ההתנדבות – לאחר קבלת הפטור הרפואי הגשתי בקשת התנדבות וזומנתי לועדה רפואית נוספת שבחנו את בקשת ההתנדבות שלי. לאחר כמה חודשים החליטו שאני יכול להתגייס לצה"ל כמתנדב, ונשלחתי לעשות את הצו הראשון פעם נוספת

לסיכום אני רוצה להגיד שאני ממש נהנה בשירות שלי ואני ממליץ לכל המופילי להתגייס ולתרום כמה שהוא יכול.

שתף את המאמר

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Scroll to Top